• Flag for SV
  • Flag for EN
  • Flag for FI
  • Flag for Google Translate

Felanmälan

Vaktmästare 2

Felanmälan

Vi gör om, vi gör nytt!

 

Från 1 oktober

Ny tid för felanmälan kl 09.30-11.30, men samma nummer 0923-16080 - välj felanmälan.

Vi gör om vår felanmälan för att kunna ge våra hyresgäster bättre service.  

Enklast gör du din felanmälan via Mina sidor. Där finns alla uppgifter färdigt ifyllda och du behöver bara beskriva felet.

Akut felanmälan

Fel som inte kan vänta, telefonnummer 0923-16080 val 1. 

Akuta fel är till exempel:

Vatten som sprutar

Stopp i avlopp där vattenskada kan uppstå 

Strömlöst i din lägenhet 

Krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott

Fönster som ej går att stänga som därvid påverkar trygghet och säkerhet eller vid kyla 

Kyl/frys är ur funktion 

När låset till din lägenhetsdörr eller garage, ej fungerar att låsa

Några tips om vad du själv kan kontrollera innan du kontaktar oss:


Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Om du har automatsäkringar - vicka säkringen först neråt och sedan upp i uppfällt läge om säkringen löst ut. Prova gärna flera gånger för att vara säker på att det inte är där felet ligger.

Trasiga glödlampor
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i ett avlopp
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är oftast lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

Till sist…
Hjälp oss genom att ange namn, adress och telefonnummer och gärna också lägenhetsnummer. Vi behöver också veta om det finns djur i lägenheten och om vi har din tillåtelse att gå in med huvudnyckel.

 

 

Har du ingen inloggning till Mina sidor så kan du fylla i formuläret istället:  formulär för felanmälan »